لوگوی پشت صحنه دنیای مد - The fashion's Backstage - بلاگ تخصصی کسب و کار مد
ورود / عضویت
ClosePlease login

No account yet? Register

استایل مینیمال و بایدهای آن

فهرست مطالب

استایل مینیمال همانطور که از نامش پیداست ، استایلی ساده و شیک و به دور از کمالگرایی است. در واقع، استایل مینیمال هم مثل هنر مینیمال و ادبیات مینیمال ، متکی بر این اصل است: هرچه کمتر بهتر(Less is more).

این مطلب در دسته بندی استایلینگ و در وبسایت بک استیج - پشت صحنه دنیای مد نوشته شده. با ما همراه باشید.

به استایل مینیمال، در انگلیسی (minimalism style) می گویند. سبک مینیمال؛ در زندگی شخصی مانند دکوراسیون منزل، از قانون حداقل ترین چیزها اما زیباترین ها پیروی می کند. این مدل و تیپ مربوط به لباس هایی که ارزش واقعی دارند و خبری از لوازم غیر ضروری نیست. مد مینیمالیست؛ به معنای داشتن حداقل تعداد در عین حال  زیباترین و ساده ترین استایل را است.

استایل-مینیمال

استایل-مینیمال

تاریخچه استایل لباس مینیمال

پس از دهه‌های متمادی از زیاده‌روی و نامتعارف بودن صنعت مد در استفاده از لباس‌ها و طراحی‌ها، در دهه 90 میلادی راه برای یک استایل هنری تمیز و جدید باز شد. استایل جدید روی خلوص و سادگی خطوط و نسبت‌های هندسی در طراحی تمرکز داشت. استایلی که از برش‌های ساده و مستقیم و ابعاد و شکل‌های منظم بهره می‌برد. به لطف برخی طراحان ژاپنی مانند «یوجی یاماموتو» و «رِی کاواکوبو» برخی از نشانه‌های این مد جدید در اواخر دهه 80 میلادی بروز کرد. هر دوی آن‌ها طرفدار پوششی با شمایل رنگ مشکی، ساختارشکنی در طراحی مد و تمرکز روی اشکال و فرم بزرگ‌تر بودند. خلوص و پیداییِ خط‌ها و سادگی چشم‌نواز آن‎‌ها مفهوم سنتی از زیبایی ژاپنی را منعکس می‌کرد. همزمان در قاره اروپا، طراحانی مانند هلموت لَنگ و مارتین مارگیلا روند مینیمالیستی را به خلق می‌کردند که زنی طبیعی، پیچیده و جاودانه را با برش‌های بی‌عیب و نقص و مواد خلاقانه به تصویر می‌کشد. در ایالات متحده نام‌هایی مانند کالوین کلین یا دونا کاران در زیبایی شناسی خیلی زود پیشگام شدند.

تاریخچه سبک مینیمال

تاریخچه سبک مینیمال

در این سبک از انواع استایل، از مد سبز پیروی شده و نقطه مقابل مد مصرف گرایانه مدرن است. مد و استایل مینیمال، دیگر خبری از لباس ها و شلوار و اکسسوری های زیاد نیست. در مد مینیمال مجموعه ای از لوازم و اقلام با کیفیت که متناسب هستند و استفاده می‌شود.

به عبارتی می توان گفت که این استایل در مد و فشن فاقد هر زرق و برقی و در یک طیف رنگی می باشد . لباس ‌های مینیمال را می‌ توانید سال‌ های سال بپوشید، بدون اینکه از چرخۀ مُد خارج شون؛ در واقع، استایل مینیمال باید بازتاب درون شما باشد.

معمولاً رنگ های این سبک بسیار ملایم می باشند . لباس ها نیز گاهی با شبک کژوال و ساده‌ای که دارند ، هم زنانه هستند و هم مردانه . اگرچه استایل مینیمال بسیار ساده است ، اما افراد زیادی خواهان این استایل می باشند . زیرا در عین سادگی مملو از آرامش و آراستگی است .

استایل مینیمال یک مد روز یا ترند گذرا نیست که با گذشت زمان قدیمی شده و کاربردی نداشته باشد . استایل مینمیال یک سبک می باشد و همیشه تازگی و جذابت خود را دار است.

سبک-مینیمال

سبک-مینیمال

از دیگر  قوانین در استایل مینیمال استفاده از رنگ های ملایم می باشد . به طوریکه به کار بردن رنگ های جیغ و زننده مانند قرمز و یا رنگ‌های فسفری سبک مینیمال شما را خراب می کند . این دید که تنها باید از رنگ های خاکستری ، سفید ، مشکی و کرم قهوه ای استفاده کرد نیز اشتباه است . در این سبک می توانید از رنگ هایی مانند صورتی کم رنگ ، آبی روشن ، سبز پاستیلی و استفاده کنید .

رنگ های خنثی نیز از مهمترین انتخاب ها در استایل مینیمال می باشد . رنگ هایی که خنثی می باشند در نگاه اول شاید بی روح و خسته کننده برسند اما با دانستن ترکیب هارمونی رنگ ها می توانید بهترین ترکیب را با رنگ های خنثی ایجاد نمایید . استفاده از رنگ های ملایم نیز در کنار رنگ های خنثی پیشنهاد می شود .

اجزای ضروری استایل مینیمال

اگر بخواهید طبق اصول استایل مینیمال لباس بپوشید، باید یک سری لباس ‌ها را در کمدتان داشته باشید.

تیشرت سفید

شلوار جین مشکی

دامن مدادی

شومیز

کت بلیزر

کت جین

پالتو کمربند دار

کیف دستی مشکی

کت مشکی، از این قبیل هستند.

استایل مینیمال

استایل مینیمال

 لباس‌های فیت و مینیمالیست‌ها

برای داشتن استایل مینیمال نباید از لباس های بسیار گشاد و یا تنگ استفاده کرد ؛ بلکه در این استایل باید از لباس هایی مناسب با فرم بدن و فیت استفاده کرد . به طوری که به ظاهر استایلتان سبکی راحت داده شود . استفاده از پوشش گشاد یا تنگ استایل شما را به سبک و روش دیگری تغییر می دهد . بنابراین سعی کنید از لباس هایی که اندازه و سایز دقیق اندام شما می باشند استفاده نمایید . اهمیت توجه به اندازه لباس در خرید های اینترنتی بسیار است . سعی کنید اندازه دقیق اندام و لباس مورد نظر را تطبیق داده و سپس اقدام به خرید نمایید .

لباس‌های فیت

لباس‌های فیت

کیفیت و دوخت در سبک مینیمال

دوختی تمیز و با کیفیت لباس ها و اکسسوری مورد استفاده در این سبک حائز اهمیت است . همانطور که گفته شد استایل مینیمال یک سبک بر پایه کیفیت می باشد بنابراین کیفیت پارچه و دوخت از مهمترین فاکتور ها برای داشتن این استایل می باشد .

استفاده از لباس های مرغوب و متریال با کیفیت جزء مهمترین اولویت ها در انتخاب سبک مینیمال است . شاید شما فکر کنید که چون مینیمال سبکی ساده دارد پس می ‌توان از لباس های بی ارزش استفاده کرد . باید گفت که این سبک در عین سادگی نیاز به جنس های با کیفیت و مرغوب دارد .

علاوه بر این ها خانم ها نیز دقت داشته باشند که برای داشتن استایل مینیمال باید از مدل موهای ساده استفاده کنند . همچنین بهتر است آرایشی ساده و بدون زرق و برق داشته باشند . به عبارتی ظاهر طبیعی چهره خود را حفظ کنند.

کیفیت لباس‌ها

کیفیت لباس‌ها

 

کت‌ پای ثابت استایل مینیمال

شاید شما هم استایل مینیمال را با کت و شلوار بشناسید . ترکیب کت بلند در کنار شلوار پارچه ای نظیر کرپ و مازراتی و به همراه داشتن یک کیف می تواند برای شما استایل فوق العاده زیبایی بوجود آورد .

در انتخاب کت بر اساس سلیقه اولویت های انتخاب بالایی دارید . کت های جین ، چرمی و کت های بلیزر انتخاب های جذاب و خوبی می توانند باشد . در کنار کت می توانید هم از کلاه و هم انواع شال دخترانه نیز استفاد نمایید .

جنس پارچه کت بر اساس فصل مورد استفاده متفاوت می باشد . در فصل های گرم سال کت های لنین یا انواع کرپ نازک می تواند گزینه هوشمندانه ای باشد . در فصل های سرد نظیر پاییز و زمستان می توانید از کت های پشمی و چرم و جین استفاده نمایید .

کت لباس‌ها

کت لباس‌ها

رنگ  مناسب کت‌ها

در انتخاب رنگ لباس مناسب برای استایل باید نکات زیادی را در نظر بگیرید؛
برای مثال، اگر می‌ خواهید یک کت چرم بخرید و بعد از آن، قصد خریدن کت چرم دیگری را ندارید، به هیچ وجه نباید کت چرم قرمز زنانه را انتخاب کنید، بلکه باید کت چرم مشکی، خاکستری یا حتی سرمه ای بخرید تا بتوانید آن را به همراه هر لباس دیگری بپوشید.
همیشه یادتان باشد که نباید کل لباس‌ هایتان یک رنگ باشند، بلکه باید رنگ ‌های متضاد را در کنار یکدیگر قرار دهید؛ برای مثال، مشکی و سرمه ای را با هم ترکیب و کمی سفید یا آبی کبالتی هم به آن اضافه کنید؛ اما به یاد داشته باشید که گران ‌ترین لباس هایتان  باید به رنگ‌ های خنثی باشند، نه رنگ ‌های دیگر.
شاید رنگ مشکی را دوست نداشته باشید؛ اما یادتان نرود که مشکی هیچ وقت از چرخۀ مُد خارج نمی ‌شود و به علاوه، اساس استایل مینیمال است.

روش‌های ساخت استایل مینیمال بهتر

اگر می ‌خواهید استایل مینیمال تان جذاب و شیک باشد، حتما به نقطۀ کانونی توجه داشته باشید؛ یعنی یکی از اجزای تیپتان را به عنوان نقطۀ کانونی انتخاب کنید؛ مثلا شلوار جین ساده به همراه تیشرت طرح‌ دار بپوشید، یا اینکه پیراهنی ساده به همراه یک کت خاص و شیک بپوشید.
دامن پلیسه به همراه تیشرت ساده نیز ظاهر شما را جذاب خواهد کرد. شلوار جین چسبان و تاپ پوپلین نیز در کنار یکدیگر بسیار زیبا خواهند بود.

رنگ مناسب برای استایل مینیمال

بیشتر طرفداران استایل مینیمال ، فقط رنگ ‌های :

  • سفید
  • خاکستری
  • سرمه ای
  • مشکی را انتخاب می ‌کنند.

اما استایل مینیمال ، به معنی حذفِ همۀ رنگ ‌ها و اکتفا کردن به چند رنگ محدود نیست.
شما می ‌توانید رنگ ‌های مختف را  با رنگ ‌های خنثی بپوشید؛ برای مثال، می ‌توانید یک تیشرت یا شومیز رنگ روشن را به همراه شلوار جین مشکی یا شلوار دمپا بپوشید، یا برای مثال، می ‌توانید یک تاپ فوکسیه رنگ ( ترکیبی از صورتی و بنفش ) را به همراه شلوار سرخ رنگ بپوشید.

رنگ‌ها در استایل مینیمال

رنگ‌ها در استایل مینیمال

استایل مینیمال و اکسسوری

اگر استایل مینیمال را انتخاب کرده ‌اید، اهمیتی ندارد تعداد لباس‌ هایتان کم باشد یا زیاد، اما کیفیت و جنس آن‌ ها اهمیت زیادی دارد.
باید اجناس و لباس ‌های با کیفیت و بالطبع، گران‌ قیمت را انتخاب کنید. این موضوع در مورد اکسسوری ‌های مینیمال نیز صدق می‌کند؛ برای مثال، به جای اینکه چندین کیف یا کفش ارزان داشته باشید، تعداد محدودی کیف و کفش گران و باکیفیت بخرید.
همۀ اکسسوری هایتان باید کاملا ساده باشند. کیف چرم مشکی با تزیینات بسیار جزئی یا بدون آن، استایل شما را بسیار جذاب خواهد ساخت.

کفش مناسب برای استایل مینیمال باید ساده باشد، بدون کوچک ‌ترین تزیینی. در مورد کفش نیز رنگ‌ های خنثی ارجح هستند.
زیورآلات ‌تان باید آن قدر ساده باشند که بتوانید به ‌راحتی با آن‌ ها بخوابید، شنا کنید، به حمام بروید و ورزش کنید. اصلا لازم نیست زیورآلات و جواهرات پر زرق و برق بخرید.

و در آخر

لباس‌پوشیدن مناسب و سنجیده، نشانه ای از افکار، شخصیت و توجه شما به پیرامون خود است. هر استایلی را که انتخاب می کنید، باید با توجه به اصول و قواعد آن استایل باشد؛
این گونه هم تیپ مورد علاقه تان را به تن کرده اید و هم با انتخاب صحیح و اصولی، به چهارچوب آن استایل عمل کرده اید.

 

 

بیشتر

پست جدید

کامیونیتی

پشت صحنه دنیای مد - فشن بک استیج - The Fashion's Backstage - logo لوگو

بک‌استیج - پشت صحنه دنیای مد

بک‌استیج فضاییست (نه تنها) ویژه عاشقان دنیای مد، (بلکه) فضاییست که در آن خالقان محتوا و متخصصان صنعت فشن با مخاطبان خود ارتباط می‌گیرند و روابط معنادار شکل می‌دهند. 

در بک‌استیج (پشت صحنه) هرآنچه که پشت صحنه دنیای مد اتفاق می‌افتد را بررسی می‌کنیم، ایده‌هایی برای توسعه کسب و کارها را مرور می‌کنیم و پا به پای هم در دنیای کسب و کار مد پیش می‌رویم.

مطالب ما را پی بگیرید

از جدیدترین اخبار مطلع شوید

دسته‌بندی‌های مقالات

کسب و کار مد
بازاریابی مد
برندسازی مد
تکنولوژی مد
پایداری در مد
طراحی لباس
فشن استایلینگ
خرده فروشی مد

ارتباط با ما

تهران، ده ونک، مرکز نوآوری دانشگاه الزهرا، طبق اول

تلفن:‌ ۸۰۰۶ ۰۷۶ – ۰۹۰۵

ایمیل: info[at]backstage[dot]fashion

طراحی شده با ❤️ توسط فشن‌ورس دی‌ام © ۲۰۲۲ | حمایت شده توسط مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه الزهرا

▼ لینک‌های مفید
پشت صحنه دنیای مد - فشن بک استیج - The Fashion's Backstage - logo لوگو

بلاگ تخصصی بک‌استیج

بک‌استیج فضاییست (نه تنها) ویژه عاشقان دنیای مد، (بلکه) فضاییست که در آن خالقان محتوا و متخصصان صنعت فشن با مخاطبان خود ارتباط می‌گیرند و روابط معنادار شکل می‌دهند. 

در بک‌استیج (پشت صحنه) هرآنچه که پشت صحنه دنیای مد اتفاق می‌افتد را بررسی می‌کنیم، ایده‌هایی برای توسعه کسب و کارها را مرور می‌کنیم و پا به پای هم در دنیای کسب و کار مد پیش می‌رویم.

دسته‌بندی‌های مقالات

کسب و کار مد
بازاریابی مد
برندسازی مد
تکنولوژی مد

پایداری در مد
طراحی لباس
فشن استایلینگ
خرده فروشی مد

مطالب ما را پی بگیرید

از جدیدترین اخبار مطلع شوید

ارتباط با ما

تهران، ده ونک، مرکز نوآوری دانشگاه الزهرا، طبق اول

تلفن:‌ ۸۰۰۶ ۰۷۶ – ۰۹۰۵

ایمیل: info[at]backstage[dot]fashion

طراحی شده با ❤️ توسط فشن‌ورس دی‌ام© از سال ۲۰۲۲ | حمایت شده توسط مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه الزهرا