لوگوی پشت صحنه دنیای مد - The fashion's Backstage - بلاگ تخصصی کسب و کار مد
ورود / عضویت
ClosePlease login

No account yet? Register

شکل‌گیری استارت‌آپ‌های مدوفشن

فهرست مطالب

‌تا حالا به این موضوع توجه کردید که استارت‌آپ‌ها در هر حوزه‌ای که باشند می‌توانند تغییرات مهمی در زندگی ما ایجاد ‌کنند؟!

این مطلب در دسته بندی کسب و کار مد و در وبسایت بک استیج - پشت صحنه دنیای مد نوشته شده. با ما همراه باشید.

در دنیایی زندگی می‌کنیم که برای حل مسائل یا مشکلات روزمزه‌مان باید ایده‌پردازی کنیم. چراکه دنیای مدرن و پیچیدۀ امروزی برای حل مسائل مختلف راهکارهای جدیدی می طلبد. برای ارئۀ راهکارهای جدید به ایده پردازی نیاز داریم. اینجاست که ایده و ایده پردازی از اهمیت خاصی برخوردار می‌شود. زیرا بر اساس همین ایده ها استارت‌آپ‌های بسیاری به وجود آمده‌اند. حالا به نظر شما در صنعت مدوفشن چه ایده‌هایی موجب شکل‌گیری استارت‌آپ‌های مدوفشن می‌شوند و استارت‌آپ‌های مد چگونه بر صنعت مدوفشن تأثیر می‌گذارند؟ بیایید با هم این موضوع را بررسی کنیم.

استارت‌آپ‌های مدوفشن در خدمت فنّاوری

پیش از هر چیزی باید بگوییم که استارت‌آپ‌های مدوفشن شرکت‌های نوپایی هستند که محصولاتی مانند پوشاک، اکسسوری و هر نوع محصولی که استایل افراد را زیبا یا به‌روز کند می‌فروشند. این استارت‌آپ‌ها تلاش می‌کنند تا به جدیدترین و بهترین مرکز ارائۀ مد تبدیل شوند و با تغییراتی که در محصولات خود ایجاد می‌کنند، شیوه‌های کسب‌وکارهای مد را متحول ‌کنند.

در حال حاضر بیشتر استارت‌آپ‌های نوآورانۀ مد، در انحصار طبقۀ مرفه است و به ابزاری برای بیان سبک شخصی افراد با پیشینه‌های مختلف تبدیل شده است. به همین دلیل استارت‌آپ‌های مد با کمک فناوری در پی تولید محصولاتی هستند که علاوه بر خاص بودن بتوانند مشکل پیداکردن لباس‌هایی که متناسب با فرم بدن، رنگ پوست و سلیقۀ شخصی افراد باشد حل کنند.

برای اینکه بیشتر با مسائل استارت‌آپ‌ها آشنا شویم بیایید شکل‌گیری چند استارات‌آپ را باهم بررسی کنیم.

INTELISTYLE

اینتل‌استایل یک پلتفرم هوش مصنوعی مد است که به خرده‌فروشان مد کمک می‌کند با تجربیات و طراحی دیجیتال برای مشتریان خود تمایز ایجاد کنند و نرخ تبدیل مشتری، اندازۀ سبد و تکرار خرید محصولاتشان را افزایش دهند. این پلتفرم قابلیت‌های جذابی در اختیار مشتریان قرار می‌دهد تا‌ مشتریان به‌وسیلۀ آن بتوانند بدون در نظر گرفتن نوع بدن یا استایل مناسبت‌شان لباس دلخواهشان را پیدا کنند.

پلتفرم اینتل‌استایل با قابلیت برچسب‌گذاری ویژگی‌های خودکاری ارائه می‌دهد که مشتریان به کمک آن می‌توانند جست‌وجوهای خود را بر اساس نوع بدن، پارچه، الگو یا برش دلخواه فیلتر کنند و برای طراحی‌های شخصی‌شان کمد اختصاصی ترتیب دهند و هربار که خواستند از بین مدل‌های طراحی‌شدۀ خاص خودشان سفارش دهند.

این استارت‌آپ یکی از امیدوارکننده‌ترین استارت‌آپ‌های مد است، زیرا برای توسعه شخصی‌سازی مد راه‌حل ویژه‌ای پیدا کرده‌اند که سبک‌های مشتری را به‌خوبی درک می‌کند. به‌طوری‌که حتی از استایلیست‌های انسانی عملکرد بهتری دارد. این ایده موجب افزایش ۱۰درصدی درآمد خرده‌فروشان مد شد.

GENOSTYLE

جینواستایل با توسعۀ هوش مصنوعی مد الگوریتم هوشمندی را طراحی کرده است که با تحلیل تعامل میان خرده‌فروشان، برندها و مشتریان نتایجی ارانه می دهد که در تجارت الکترونیک تحول بزرگی محسوب می شود. این الگوریتم با تجزیه‌وتحلیل خرده‌فروشان مد و سنجش شاخص‌های کلیدی، عملکرد مشتریان را می‌سنجد و سبک‌های پرطرفدار مد را اندازه‌گیری می‌کند. درواقع جینواستایل، با ارائه دقت ریاضی، از نوعی الگوریتم هوشمند برای تشخیص اینکه کدام «سبک» رفتار خرید هر مشتری را مشخص می‌کند استفاده می‌کند.

علاوه‌براین، جینواستایل سبک مشتریان فعلی و بالقوه شما را می‌سنجند و از این طریق خرده‌فروشان را قادر می‌سازند تا رفتار سبک خریداران را درک کنند و محصول مناسب را در زمان مناسب به مخاطبان مناسب تحویل دهند. با استفاده از این راه‌حل می‌توانیم با بهینه‌سازی تصمیمات سبک در زمینه‌های تجاری، قیمت‌گذاری، بازاریابی و فروش سودآوری داشته باشیم.

Beardoholic

بی‌یردهولیک برند ممتازی است که به مردان کمک می‌کند تا ریش‌ها و مدل‌ موی دلخواه‌‌شان را داشته باشند و درعین‌حال از آن‌ به‌بهترین وجه نگهداری ‌کنند و برای این کار تنها از بهترین و ایمن‌ترین محصولات استفاده ‌کنند. مأموریت این برند، به‌عنوان منبع اصلی محصولات باکیفیت و اطلاعات دربارۀ ریش و کوتاهی مو، این است که دقیق‌ترین، جدیدترین و محوری‌ترین اطلاعات را به مردان ارائه دهد.

این تیم متشکل از آرایشگران و متخصصان مراقبت از ریش و مو است. بی‌اردهولیک علاوه‌بر کمک به مشتریان و خوانندگان خود برای رسیدن به ظاهر دلخواه، دربارۀ ریش و محبوب‌ترین مدل‌های موی مردانه اطلاعات جالب‌توجهی ارائه می‌دهند تا بتوانند به‌واسطۀ این اطلاعات، توصیه‌های کاربردی و محصولات در این صنعت متمایز شوند.

FABRICANT

فابریکانت لباس‌های دیجیتالی طراحی می‌کند و با همکاری برندهای مد تلاش می‌کند تا آینده مد را تعریف کند. این برند توجهی به داده‌ها و سلایق فعلی مشتریان ندارد و صرفاً در تقاطع مد و فنّاوری درپی ساخت تجارب دیجیتال و مد خلاق است.

این برند، به‌عنوان یک استارت‌آپ مد و به کمک فناوران خلاق، آینده‌ای را متصور می‌شوند که در آن مد از جسم فیزیکی فراتر می‌رود و با هویت دیجیتالی در زندگی روزمرۀ مردم نفوذ می‌کند تا به واقعیت جدید تبدیل شود. به عبارت دیگر فابریکانت، صنعت مد را به‌سمت جدیدی (پوشاک دیجیتالی) هدایت می‌کند.

THE CHAPAR

از آنجایی که اکثر مردان خیلی اهل خرید نیستند، استارت‌آپ چاپار با این هدف راه‌اندازی شد تا با ارائۀ خدمات و تسهیلات ویژۀ تمایل مردها را برای خرید افزایش دهد. برای رسیدن به این هدف، چاپار استایلیست‌های خبره‌ای دارد که حلقۀ اتصال مردان به دنیای مد مردانۀ رده‌بالاست.

فرایند خرید از چاپار به این شکل است که فرد هنگام خرید از استایلیست چاپار مشاوره می‌گیرد تا لباس‌های خود را انتخاب کند. استایلیست پس از آنالیز فرم بدنی مشتری به او توصیه می‌کند که از چه پالت‌های رنگی و سبک‌هایی استفاده کند و یا از پوشیدن چه لباس‌هایی و رنگ‌هایی پرهیز کند.پس از آن استایلیست کمک می‌کند تا مشتری لباس خود را طراحی و سفارش دهد و در نهایت درب منزل تحویل بگیرد. علاوه‌براین، به مشتریان وفادار، این امکان داده می‌شود تا استایلیست دلخواه خود را انتخاب کنند و به کمک آنان سبک لباس‌های خود را توسعه دهند.

STAY WILD SWIM

اِستِی وایلد سواِیم یک برند ویژه است که در تولید لباس شنا بر پارچه‌های کم مد و با منبع پایدار تمرکز دارد. پارچۀ محصولات این برند در لندن طراحی و ساخته می‌شود که با عناصر طبیعت سازگاری دارد. محصولات این برند با درنظرگرفتن سلامت مردم و سیارۀ زمین ساخته می‌شوند.

مأموریت بنیان‌گذاران استی وایلد سوایم تولید هدفمند لباس شناست. مواد اولیه پارچۀ این لباس‌ها با استفاده از پلاستیک بازسازی‌شده در اقیانوس و به پایدارترین شیوه‌های ممکن ساخته شده‌اند. به‌طور خلاصه هدف این برند آن است که می‌خواهند به مشتریان کمک کنند تا بهترین انتخاب را بدون به‌خطرانداختن سبک یا ماهیت خود داشته باشند.

For Days

استارت‌آپ فور دیز مأموریت دارد با پایان‌دادن به ضایعات مد تغییراتی در صنعت مد ایجاد کند و بتواند مواد اولیۀ غیرسمی، ارگانیک و صددرصد قابل‌بازیافت بسازد. این استارت‌آپ به‌وسیلۀ برنامۀ خود، اقلام مستعمل برندها را جمع‌آوری می‌کند و آن‌ها را از دفن زباله دور نگه می‌دارد.

فور دیز جامعه‌ای را در صنعت مد ساخته است تا با کمک برندها بتواند ضایعات لباس را حذف کند که به‌نفع مردم و کرۀ زمین است. به گفتۀ تیم سازندۀ این استارت‌آپ، صنعت مد ضمن سرگرم‌کنندگی و رسابودن، باید عاری از آلودگی و ضایعات باشد.

LYLIE’S

لِی‌لیز از نوآورانه‌ترین استارت‌آپ‌های صنعت مد است. هدف این استارت‌آپ کمک به جواهرات مد پایدار لندن است و برای این منظور جواهرات زیبایی با هدف توجه به سیارۀ زمین و مردمی که در آن زندگی می‌کنند ساخته‌اند.

طلای این برند از بازیافت زباله‌های الکترونیکی و بورس طلا تولید می‌شود. لی‌لیز در سال ۲۰۱۸ به‌عنوان اولین استارت‌آپ فعال این صنعت شناخته شد و جایزه دریافت کرد. جواهرات این برند را صنعتگران برجسته و ماهر این حوزه، با استفاده از الماس‌های عتیقه‌ای که در آزمایشگاه تولید یا بازیافت می‌شوند، می‌سازند.

جمع‌بندی

شکی نیست که تجارت الکترونیک در چند سال گذشته دنیای مد و خرده‌فروشی را متحول کرده است. مشکل بارزی که در این حوزه وجود دارد این است که بسیاری از خرده‌فروشان مد هنوز هم در حال تکرار هستند و نوآوری خاصی ندارند. بیشتر برندهای مد و پوشاک نیز حتی یک برنامه یا اپلیکیشن موبایل ندارند.

به همین دلیل در این مقاله لیستی از  ‌استارت‌آپ مد را آوردیم که در تجارت الکترونیک بسیار تأثیرگذارند. فعالیت این استارت‌آپ‌‌ها یا برمبنای وب‌سایت‌های طراحی‌شدۀ زیباست یا برنامه‌های تلفن‌همراه و بازاریابی رسانه‌های اجتماعی.

این استارت‌آپ‌های مد، علاوه بر تمرکز بر پایداری و کیفیت عالی محصولاتشان، دارای وب سایت‌های زیبا با فیلترهای مفید، تصاویر بزرگ و عالی از محصولاتشان هستند. جست‌وجوی محصولات در فروشگاه‌های اینترنتی این استارت‌آپ‌های مد و ذخیرۀ محصولات آن‌ها در فهرست علاقه‌مندی‌ها یا سبد خرید بسیار آسان است.

همان‌طور که در این مقاله آوردیم متوجه شدیم که استارت‌آپ‌های مد چگونه با ایده‌های نوآورانه و خلاقانه بر صنعت مدوفشن تأثیر گذاشته‌اند و دنیا را برای علاقه‌مندان به این حوزه جای بهتری کرده‌اند.

نظر شما دربارۀ ایدۀ این استارت‌آپ‌های مد چیست؟ شما چه ایده‌های برای رشد صنعت مدوفشن دارید؟ لطفاً آن را در کامنت‌ها بنویسید.

بیشتر

پست جدید

کامیونیتی

پشت صحنه دنیای مد - فشن بک استیج - The Fashion's Backstage - logo لوگو

بک‌استیج - پشت صحنه دنیای مد

بک‌استیج فضاییست (نه تنها) ویژه عاشقان دنیای مد، (بلکه) فضاییست که در آن خالقان محتوا و متخصصان صنعت فشن با مخاطبان خود ارتباط می‌گیرند و روابط معنادار شکل می‌دهند. 

در بک‌استیج (پشت صحنه) هرآنچه که پشت صحنه دنیای مد اتفاق می‌افتد را بررسی می‌کنیم، ایده‌هایی برای توسعه کسب و کارها را مرور می‌کنیم و پا به پای هم در دنیای کسب و کار مد پیش می‌رویم.

مطالب ما را پی بگیرید

از جدیدترین اخبار مطلع شوید

دسته‌بندی‌های مقالات

کسب و کار مد
بازاریابی مد
برندسازی مد
تکنولوژی مد
پایداری در مد
طراحی لباس
فشن استایلینگ
خرده فروشی مد

ارتباط با ما

تهران، ده ونک، مرکز نوآوری دانشگاه الزهرا، طبق اول

تلفن:‌ ۸۰۰۶ ۰۷۶ – ۰۹۰۵

ایمیل: info[at]backstage[dot]fashion

طراحی شده با ❤️ توسط فشن‌ورس دی‌ام © ۲۰۲۲ | حمایت شده توسط مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه الزهرا

▼ لینک‌های مفید
پشت صحنه دنیای مد - فشن بک استیج - The Fashion's Backstage - logo لوگو

بلاگ تخصصی بک‌استیج

بک‌استیج فضاییست (نه تنها) ویژه عاشقان دنیای مد، (بلکه) فضاییست که در آن خالقان محتوا و متخصصان صنعت فشن با مخاطبان خود ارتباط می‌گیرند و روابط معنادار شکل می‌دهند. 

در بک‌استیج (پشت صحنه) هرآنچه که پشت صحنه دنیای مد اتفاق می‌افتد را بررسی می‌کنیم، ایده‌هایی برای توسعه کسب و کارها را مرور می‌کنیم و پا به پای هم در دنیای کسب و کار مد پیش می‌رویم.

دسته‌بندی‌های مقالات

کسب و کار مد
بازاریابی مد
برندسازی مد
تکنولوژی مد

پایداری در مد
طراحی لباس
فشن استایلینگ
خرده فروشی مد

مطالب ما را پی بگیرید

از جدیدترین اخبار مطلع شوید

ارتباط با ما

تهران، ده ونک، مرکز نوآوری دانشگاه الزهرا، طبق اول

تلفن:‌ ۸۰۰۶ ۰۷۶ – ۰۹۰۵

ایمیل: info[at]backstage[dot]fashion

طراحی شده با ❤️ توسط فشن‌ورس دی‌ام© از سال ۲۰۲۲ | حمایت شده توسط مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه الزهرا