لوگوی پشت صحنه دنیای مد - The fashion's Backstage - بلاگ تخصصی کسب و کار مد
ورود / عضویت
ClosePlease login

No account yet? Register

مت گالا 2023 ادای احترام به کارل لاگرفلد

فهرست مطالب

اولین دوشنبه ماه می امسال نیز مانند سال های پیش شب مت گالا است و امسال موضوع جشن ادای احترام به کارل لاگرفلد فقید یکی از بهترین طراحان مد تاریخ است.

این مطلب در دسته بندی استایلینگ و در وبسایت بک استیج - پشت صحنه دنیای مد نوشته شده. با ما همراه باشید.

و یاد بودی از  و طراحی های او برای برند های شنل، فندی، بالمان، کلویی، کارل(برند خودش) است.

و حدود 150 تا از طراحی های کارل لاگرفلد برای برند های شنل، فندی، بالمان، کلویی، کارل(برند خودش) از سال 1933 تا 2019 در موزه به نمایش گذاشته می شود.

در این مقاله به استایل مهمان مت گالا وتلاش آن ها برای مطابق تم مراسم استایل شدن می پردازیم. با ما همراه باشید.

حضور آنا وینتور در مت گالا2023

آنا وینتور در مت گالا2023

حضور پر رنگ لباس های طراحی شده کارل لاگرفلد در شنل،تکرار مداوم رنگ های سفید و مشکی، گل کاملیا و پای ثابت استایل ها: مروارید، چه به صورت جزئی و یا رشته ای از آن به استفاده شده بود.

والهام از استایل شخصی کارل و گربه ی محبوبش شوپت در استایل اغلب سلبریتی ها دیده می شد.

اشلی گراهام در مت گالا

اشلی گراهام در مت گالا

فرش قرمز مت گالا که امسال سفید بود و به وسیله میزبانان مراسم افتتاح شد. در ابتدای مراسم اگرتماشگری نمیدانست به مراسم مت گالا نگاه می کند احتمالا فکر می کرد به جشن عروسی بدون داماد دعوت شده است.

دوالیپا

دوالیپا لباس معروف عروس شنل دردهه ی 90 طراحی لاگرفلد، پوشیده شده توسط کلودیا شیفر را انتخاب ه بود. که گردنبددرخشان تیفانی تاحدی سادگی استایل را جبران کرد.

دوالیپا  در متگالا

دوالیپا در متگالا

 جیزل

 جیزل پیراهنی که قبلا برای عکاسی توسط کارل لاگرفلد پوشیده بود را انتخاب کرد.

پنه لوپه کروز

پنه لوپه کروز پیراهن کلاه دار شنل که آن هم طراحی شده توسط کارل بود انتخاب کرد.

حضور پنه لوپه در مت گالا2023

پنه لوپه در مت گالا

دو جاکت

دو جاکت با کمک اسکارل دلارنتا و گریم بی نقصش خود را شبیه به شوپرت کرده بود و صحبت به زبان گربه ای امضا نهایی کارش بود. او در مصاحبه ی ابتدایی جواب سوال ها را میو میو کنان جواب داد.

دوجا کت مدل در متگالا

دوجا کت مدل در متگالا

خانواده کارداشیان و جنرها 

برخلاف شایعه های قبل مراسم که خبر از دعوت نشدن این خانواده معروف به مراسم میداد حضور درخشان کیم کارداشیان با لباسی مرواریدی و دنباله ای سفید از اسکیاپارلی که ما را یاد عکاسی او با پلی بوی انجام داده بود می انداخت سورپرایز کرد. و ادای احترام خود به کارل را نشان داد هرچند در قسمت پایینی لباس رشته ای از مروارید ها پاره شده بود.

کیم کارداشیان از مهمانان مت گالا

کیم کارداشیان در مت گالا

کایلی با لباسی زیبا و رنگی از ژان پل گوتیه که استایل شیکی به او داده بود روی فرش قرمز ظاهر شد که ارتباطی به تم مراسم نداشت و در مصاحبه هم حرفی درباره ی آن نزد. ناگفته نماند که کایلی جدید ترین سفیر برند ژان پل گوتیه شده است.

کایلی جنر

کایلی جنر در مت گالا

کندال استایل جذابی که حاصل همکاری او با مارک جیکوبز بود و پیروی از تم مراسم را فریاد میزد ظاهر شد و با بوت های بلندش یکی از قد بلند ترین اشخاص مت گالا بود و قبل از شروع مراسم آن ها را عوض کرد.

حضور کندال جنر در مت گالا

کندال جنر در مت گالا

کاردی بی کاردی بی و لباس خلاقانه ی او

کاردی بی با پوشیدن لباسی از جنس ورنی یادی کرد از دو کیف آیکونیک طراحی شده کارل لاگرفلد برای شنل. بالاتنه پیراهن از کت و شلوار و کروات معروف کارل الهام گرفته شده بود و در ادامه بالاتنه دامن پرنسسی پیراهن بود که با گل های کاملیا دیزاین شده بود. استایلی مطابف با تم و شخصیت خوئ کاردی بی

البته او برای مراسم لباس صورتی زیبای دیگری با این لباس فرش قرمزاش عوض کرد چون با آن نمی توانست بنشیند.

حضور کاردی بی در مت گالا

کاردی بی در مت گالا

امیلی بلانت

استفاده از گل کاملیا، یقه معروف کارل،ترکیب رنگ سفید و مشکی برند مایکل کورس در طراحی برای امیلی بلانت

حضور امیلی برانت در مت گالا

امیلی برانت در مت گالا

نیکول کیدمن

نیکول کیدمن با پیراهن زیبا و ظریف صورتی اش روی فرش قرمز ظاهر شد.این لباس که به طراحی خود کارل برای تبلیغ عطر معروف شنل بود. یادآور کیفیت خوب این لباس ها در کنار طراحی ظریفشان است.از کفش ها و دستنبدش نیز بگذریم.

حضور نیکول کیدمن در مت گالا

نیکول کیدمن در مت گالا

اَن هتوی

اَن هتوی و پوشیدن لباسی از ورساچه در فرش قرمز مت گالا حاضر شد. با دو آیتم معروف و محبوب شنل و ورساچه لباسی با پارچه توییت که در دیزاین آن از سنجاق های معروف ورساچه، مروارید و گل کاملیا استفاده شده بود. و از دیزاین گل کاملیایی موهای اَن همراه جواهرات بولغاریش تکمیل کننده استایل او بود.

حضور ان هتوی در مت گالا

ان هتوی در مت گالا

جیجی حدید

جیجی حدید و لباسی از ژیوانشی. جیجی امسال هم به سراغ ژیوانشی رفت تا لوک زیبای مشکی و مناسب تم داشته باشد.جیجی جزو افرادی است که همیشه مطابق تم مراسم لباس می پوشد. شاید همین موضوع باعث می شود او از مهمانان پایه ثابت این مراسم باشد.

جیجی حدید مدل در متگالا

جیجی حدید مدل در متگالا

ال فنینگ

ال فنینگ و لباس سفید توری با کت مشکی روی آن به همراه تاج گل روی سرش یادآور عکاسی سیزده سالگی اش با کارل لاگرفلد بود. او با دسته گلی از گل های بابونه استایل خود را کامل کرده بود.

کارا دلوین مدل در متگالا

کارا دلوین مدل در متگالا

 کارا دلوین

کارا دولوین که رابطه نزدیکی با کارل لاگرفلد داشت ادای احترام تمام و کمالی نیز به این طراح بزرگ فقید کرد. او با همراهی برند خود کارل از پیراهن معروف او الهام گرفت و با استفاده از دستکش های چرم عینک آفتابی و موهای کوتاه همرنگ موهای کارل و مدل مو پیکسی به یاد کمپین مشترکشان در 2013 بود.

حضور کارا دلوین در مت گالا

کارا دلوین در مت گالا

بیلی آیلیش 

بیلی آیلیش در لباسی مشکی بسیار ظریف با سیلوئت ایکس مانندی به زیبایی بدن او را قاب گرفته بود زوی فرش قرمز حاضر شد. این لباس از سیمون روشا شامل جزئئیات فراوانی بود که تا موهای او ادامه داشت. بیلی در مت گالا امسال و پارسال بسیار متفاوت تر از استایل همیشگی خودش ظاهر شده است. و این شاید از نشان دهنده ی تفاوت جایگاه این مراسم و حال و هوای فشنی اش هست.

بیلی آیلیش در مت گالا

بیلی آیلیش

جاکاموس و بد بانی

جاکاموس و بد بانی با کت و شلوار هایی متفاوت از آنچه چشم هایمان به دیدنشان عادت کرده است به مراسم آمدند.منبع طراحی این کت های از پشت باز، به گفته خود جاکاموس لباس معروف نیکول کیدمن در تبلیغ شنل بوده است. تم کاملا سیاه و سفید لباس ها، شنلی بلند از گل های کاملیا برروی دستان بد بانی، کراوات، پارچه مخصوص شنل برای کت و شلوار همگی نشان تلاش جاکاموس برای ادای احترام به کارل لاگرفلد و پیروی از تم مراسم به همراه خلاقیت او بود.

بدبانی در مت گالا

بدبانی

جرد لتو

گربه ی سفید بزرگی در مراسم ظاهر شد و بعد از چند قدم و  روی پله ها راه رفتن سر عروسک برداشته شد و چهره ی جرد لتو مهمان قاب عکاسان شد او که زیر آن کاستوم سفید به یاد شوپارت لباس شنل دار مشکی به تن داشت دست کمی از شوالیه ها نداشت.

جردلتو در مت گالا

جردلتو

پاریس هیلتون

پاریس هیلتون که برای اولین در مت گالا حضور داشت با استایلی تمام مشکی با دامنی چرم و بالاتنه ای براق به همراه مارک جیکوبز پا به فرش قرمز گذاشت. مارک جیکوبز نیز out fit کاملا رسمی به تن داشت. استایل او از یک کت و شلوار مشکی با پیراهن مردانه سفید بود که پاپیون مشکی اش تکمیل کننده ی این استایل بود.

پاریس هیلتون و مارک جیکوبز در مت گالا

پاریس هیلتون و مارک جیکوبز

 

سفیران برند شنل و ادای احترام به لباس های طراحی شده لاگرفلد در این برند

کریستین استوارت

کریستین استوارت با کت و شلواری از شنل که الهام از استایل کارل لاگرفلد بود بر روی فرش مت گالا امسال آمد.

حضور کریستین استوارت در مت گالا

کریستین استوارت

مارگورابی

مارگورابی و پوشیدن لباسی وینتج  از کالکشن 1993 کارل لاگرفلد. او آخرین سفیر برند است که خود کارل انتخابش کرده بود.

مارگورابی در مت گالا

مارگورابی

جنی

حضور کی پاپر معروفی جنی  برای اولین بار در مت گالا و پوشیدن لباسی وینتج  از کالکشن  پاییز و زمستان 1990 ردی تو ور کارل لاگرفلد.

جنی خواننده کی پاپ

جنی خواننده کی پاپ

ادای احترام به کارل با طراحی های سورئال او در کلویی

انتخاب لباسی هایی از کالکشن سورئال پاییز و زمستان84 -1983  که به گفته خود کارل لاگرفلد طراحی آبشار مانند پشت لباس به معنی پشت کردن به ترس است.پیراهن سورئال دیگر کارل از این برند که با تغییراتی در تن ماد آپاتا دیده شد.پوشیدن لباس سورئال دیگر توسط دو تا از مهمانان با اختلاف کمی در طراحی و رنگ که از نظر برخی نشان دهنده ناهماهنگی بود.

ادای احترام به سبک تام برون

استفاده از آیتم های معروف کارل در شنل چون پارچه توییت، مروارید،، کاملیا، کراوات مشکی، پیراهن سفید در لباس ها به همراه هویت خود برند. از جالب ترین آیتم های مراسم کیف هوک معروف تام برون بود که آن شب به شوپارت تغییر شکل داده بود.حضور جنا اورتگا بازیگر معروف فیلم وندزدی با لباسی از این برند مطابق تم و شخصیت و استایلش در فیلم بود.

 تام برون در مت گالا

ادای احترام به سبک تام برون

 

 جرمی پوپ

جرمی پوت در لباس کوتور بالمان طراحی شده به دست روستینگ توجه همه ی را به دنباله لباس خود که چهره ی کارل با استفاده از پارچه های سیاه و سفید ساخته شده بود جلب کرد.

جرمی پوپ در متگالا

جرمی پوپ در متگالا

روستینگ 

روستینگ با پوشیدن کت و شلوار مشکی از جنس توییت و گردنبند های مروارید چند لایه، دستکش های چرم به همراه کیف کارل کیست؟  (Karl Who? ) روی فرش قرمز حاضر شد.

روستینگ در متگالا

روستینگ در متگالا

 

جرمی اسکات

جرمی اسکات مدیر خلاقیت سابق برند موسکینو  به همراه یکی از مدل‌های مورد علاقه‌ی کارل، بر روی فرش قرمز ظاهر شد. شروع همکاری کارل و جرمی با این مدل ژاپنی به دو دهه‌ی قبل برمی‌گردد. حضور این دو در کنار هم، رابطه‌ی نمادین طراح و سوپرمدل را تداعی می‌کرد.

اسکات در مصاحبه گفت: من لباس‌های ترکیبی سیاه و سفید را مهم‌ترین امضای طراحی کارل می‌دانم. جرمی برای طراحی این لوک‌ها، بال‌های مشهور خودش را به ترکیب رنگی موردعلاقه‌ی کارل اضافه کرد.

جرمی اسکات و مدل ژاپنی

جرمی اسکات و مدل ژاپنی

ریحانا 

ریحانا با عینکی مژه دار و گل های کاملیا که تمام بالا تنه و صورت او را در برگرفته بود در آخرین لحظات پا به مت گالا گذاشت.لباس سفید با دامنه بسیار بلند او از برند ولنتینو بود. او به همراه دوست پسرش و فرزند دومشان از لحظه ی ورود تا رسیدن به درب ورودی موزه تمامی توجه ها را به خود جلب کرد.

 

اشلی پارک در مایکل کورس،سلما هایک و پوشیدن لباسی قرمز از گوچی، سیدنی سوئینی در لباسی از میومیو، جسیکا چستر با موهای بلوند به همراه لباس و دستکش های عینک مشکی به شکلی دیگر یاد آور کارل لاگرفلد شدند.

 

جنیفر لوپز

جنیفر لوپز

 

سلما هایک

سلما هایک

 

اشلی پارک

اشلی پارک

سیدنی سوئینی

سیدنی سوئینی

هر چند در این مراسم شاهد تکرار مکرر طراحی های کارل از شنل در لوک های اغلب افراد بودیم با این حال برند های اسکیا پارلی، تام برون، بالمان در این مراسم به زیبایی درخشیدند. آن ها در کنار رعایت تم مراسم با خلاقیت بی نظیر طراحان هویت برند خود را نیز در لباس ها به طور تمام و کمال به نمایش گذاشته بودند.

 

این که در مراسم چه می گذرد تا اکنون برای افرادی که به مراسم دعوت نیستند نامشخص است و این از ویژگی های اصلی آن تا کنون بوده است. پس اگر می خواهید بدانید که در آنجا چه می گذرد تنها راه حل دعوت شدن به آن است.اگر از آنچه در مراسم می گذرد با خبر شدید به ما هم اخبار آن را بدهید تا در همین جا به اشتراک بگذاریم.

ورساچه

ورساچه

 

 

 

بیشتر

پست جدید

کامیونیتی

پشت صحنه دنیای مد - فشن بک استیج - The Fashion's Backstage - logo لوگو

بک‌استیج - پشت صحنه دنیای مد

بک‌استیج فضاییست (نه تنها) ویژه عاشقان دنیای مد، (بلکه) فضاییست که در آن خالقان محتوا و متخصصان صنعت فشن با مخاطبان خود ارتباط می‌گیرند و روابط معنادار شکل می‌دهند. 

در بک‌استیج (پشت صحنه) هرآنچه که پشت صحنه دنیای مد اتفاق می‌افتد را بررسی می‌کنیم، ایده‌هایی برای توسعه کسب و کارها را مرور می‌کنیم و پا به پای هم در دنیای کسب و کار مد پیش می‌رویم.

مطالب ما را پی بگیرید

از جدیدترین اخبار مطلع شوید

دسته‌بندی‌های مقالات

کسب و کار مد
بازاریابی مد
برندسازی مد
تکنولوژی مد
پایداری در مد
طراحی لباس
فشن استایلینگ
خرده فروشی مد

ارتباط با ما

تهران، ده ونک، مرکز نوآوری دانشگاه الزهرا، طبق اول

تلفن:‌ ۸۰۰۶ ۰۷۶ – ۰۹۰۵

ایمیل: info[at]backstage[dot]fashion

طراحی شده با ❤️ توسط فشن‌ورس دی‌ام © ۲۰۲۲ | حمایت شده توسط مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه الزهرا

▼ لینک‌های مفید
پشت صحنه دنیای مد - فشن بک استیج - The Fashion's Backstage - logo لوگو

بلاگ تخصصی بک‌استیج

بک‌استیج فضاییست (نه تنها) ویژه عاشقان دنیای مد، (بلکه) فضاییست که در آن خالقان محتوا و متخصصان صنعت فشن با مخاطبان خود ارتباط می‌گیرند و روابط معنادار شکل می‌دهند. 

در بک‌استیج (پشت صحنه) هرآنچه که پشت صحنه دنیای مد اتفاق می‌افتد را بررسی می‌کنیم، ایده‌هایی برای توسعه کسب و کارها را مرور می‌کنیم و پا به پای هم در دنیای کسب و کار مد پیش می‌رویم.

دسته‌بندی‌های مقالات

کسب و کار مد
بازاریابی مد
برندسازی مد
تکنولوژی مد

پایداری در مد
طراحی لباس
فشن استایلینگ
خرده فروشی مد

مطالب ما را پی بگیرید

از جدیدترین اخبار مطلع شوید

ارتباط با ما

تهران، ده ونک، مرکز نوآوری دانشگاه الزهرا، طبق اول

تلفن:‌ ۸۰۰۶ ۰۷۶ – ۰۹۰۵

ایمیل: info[at]backstage[dot]fashion

طراحی شده با ❤️ توسط فشن‌ورس دی‌ام© از سال ۲۰۲۲ | حمایت شده توسط مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه الزهرا