لوگوی پشت صحنه دنیای مد - The fashion's Backstage - بلاگ تخصصی کسب و کار مد
ورود / عضویت
ClosePlease login

No account yet? Register

هویت بصری برند را به طور کامل بشناسید

فهرست مطالب

[ij هویت برند، شناسه ای برای آن برند در ذهن مخاطبان است که شامل نام، شخصیت، ارزش‌ها، ماموریت، دیدگاه و نگرش برند می‌شود. در واقع از هویت برند به عنوان ابزاری برای ایجاد تمایز بین برندها، در بازار استفاده می‌شود. هویت برند از روش‌های مختلفی به مخاطبان انتقال داده می‌شود که قوی ترین آن ها از طریق عناصر دیداری است. عناصر دیداری بیشترین ارتباط را با مخاطبان برقرار می‌کنند و به شناخته شدن برند کمک بزرگی میکنند. در این مقاله با هویت بصری برند و عناصر آن به طورکامل آشنا می‌شویم.

این مطلب در دسته بندی دسته‌بندی نشده و در وبسایت بک استیج - پشت صحنه دنیای مد نوشته شده. با ما همراه باشید.

هویت بصری برند چیست؟

بخش بصری استراتژی برند به معنی ایجاد یک هویت منسجم و جذاب است که در واقع چهره‌ ای برای برند طراحی می‌کند تا برند بتواند به وسیله‌ی آن با مخاطبانش ارتباط برقرار کند. هویت بصری برند برای انتقال ارزش ها، شخصیت و پیام برند از طریق حس بینایی طراحی شده است، به طور مداوم در تمام پلتفرم ها استفاده می‌شود و به شناخته شدن برند و تمایز در بازار کمک می کند.

هویت بصری برند

کاربرد هویت بصری برند کجاست؟

هویت بصری شامل عناصری مانند لوگو، پالت رنگی، تایپوگرافی و … است که در ادامه به طور کامل به آن‌ها میپردازیم. طراحان با تعریف این عناصر برای هر برند با توجه به ویژگی های آن، هویت بصری برند را تعریف می‌کنند تا بتوانند از آن برای طراحی پست ها در شبکه های مجازی، اوراق رسمی (سربرگ، کارت ویزیت، پاکت ، بروشور، کاتالوگ) ، بسته بندی محصولات، بنر های تبلیغاتی، طراحی وبسایت و … استفاده کنند.

عناصر هویت بصری

اولین قدم برای طراحی هر کدام از عناصر هویت بصری، شناخت برند و به دست آوردن درک عمیق از ارزش های اصلی برند و مخاطبان هدف است.قدم بعدی تجزیه وتحلیل هویت بصری رقبا است. این کار به شما کمک می‌کند تا هم از آن‌ها الهام بگیرید و هم هویتی متمایز برای برندتان ایجاد کنید که باعث جلب توجه مخاطبان هدفتان شود و در نهایت منجر به ایجاد یک هویت بصری می‌شود که با ماهیت برند هماهنگ است.

  • لوگو

برای طراحی لوگوی برندتان، پس از شناخت کامل ارزش‌های برند، تحقیق کنید و الهام بگیرید. انواع لوگو و سبک های طراحی آن‌ها را بررسی کنید و سبک منطبق با هویت برندتان را انتخاب کنید. طوفان فکری راه بیندازید و با کنار هم قرار دادن اشکال، نماد‌ها و تصاویر مختلف، چندین طرح اولیه ایجاد کنید. بهترین طرحتان را انتخاب کنید، آن را به قدری اصلاح کنید تا به لوگوی مورد نظرتان دست یابید. در نهایت لوگویی طراحی کنید که شخصیت و ارزش های برند را در بر بگیرد و عواملی مانند سادگی، مقیاس پذیری و تطبیق پذیری را رعایت کند.

لوگو های معروف

  • پالت رنگی

برای ایجاد یک پالت رنگی برای برند، لازم است احساساتی را که برند می خواهد در مخاطبان خود برانگیزد در نظر بگیرید. از سایر برند‌های موفق الهام بگیرید و به نحوه ی انتقال پیام آن‌ها از طریق رنگ‌ها توجه کنید. سپس ابتدا رنگ اصلی را انتخاب کنید که نشان دهنده شخصیت برند است و با ارزش های آن همسو است. این رنگ غالب ترین رنگ خواهد بود و باید به طور مداوم در سراسر هویت بصری برند استفاده شود. دو تا چهار رنگ ثانویه را انتخاب کنید که مکمل رنگ اصلی هستند و به پالت رنگیتان عمق می بخشند. استفاده از سایه ها، رنگ ها یا رنگ های مشابه را برای ایجاد هماهنگی در نظر بگیرید.

برای انتخاب این رنگ‌ها و ترکیب آن‌‌ها در پالت رنگی، از روانشناسی رنگ ها کمک بگیرید. پالت‌های رنگی مختلف ایجاد کنید و بهترین نمونه ی منطبق با برندتان را انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که برای هر رنگ کدهای رنگی خاص در پالت ثبت کنید. این امر هنگام استفاده از رنگ ها در پلتفرم ها و رسانه های مختلف، ثبات را تضمین می کند. انتخاب پالت رنگ مناسب هویت برند را به درستی منعکس می‌کند و احساسات مخاطبان هدف را برمی‌انگیزد.

پالت رنگی

  • تایپوگرافی

تایپوگرافی به سبک، چینش و ظاهر نوشته ها گفته می‌شود که شامل انتخاب و مرتب کردن فونت ها، اندازه ها، فاصله ها و… برای ایجاد متنی جذاب و خواندنی است. جهت انتخاب تایپوگرافی مناسب، باید به شخصیت برند توجه کرد. برای مثال اغلب برای برند‌های لوکس، فونت های ظریف و پیچیده را انتخاب می‌کنند. اما از انتخاب فونت های بیش از حد تزئینی یا پیچیده که ممکن است مانع خوانایی شوند، خودداری کنید.اطمینان حاصل کنید که فونت های انتخابی در اندازه‌ها و در زمینه های مختلف، به راحتی قابل خواندن هستند و میتوانند نظر مخاطبان هدف خود را جلب کنند. توجه کنید که تایپوگرافی انتخاب شده با لوگو و پالت رنگی برندتان هماهنگی داشته باشد. این هماهنگی می‌تواند برای برند شما هویت دیداری جذاب و منسجمی ایجاد کند.

  • سبک تصویرسازی

سبک تصویرسازی به معنی استفاده از تصاویر برای انتقال پیام، شخصیت و ارزش های برند است که شامل انتخاب تم تصاویر، نورپردازی، زاویه‌ی دید، محدود یا وسیع بودن عمق میدان، پرسوناژهای مقابل دوربین می‌شود. سبک تصویرسازی زیبایی کلی برند شما را تعیین میکند. شما باید استایل، ترکیب کردن تصاویر و لحن انتقال پیام آن‌ها را انتخاب کنید. در مورد ترجیحات بصری مخاطبان هدف برندتان تحقیق کنید و به نحوه استفاده از تصاویر برای انتقال پیام ها یا احساسات خاص توجه کنید. حالا تصمیم بگیرید که تصاویر باید بچگانه، پیچیده، مینیمال، کلاسیک، جسورانه، طبیعی یا هر سبک دیگری باشد که بتواند پیام برند را به خوبی منتقل کند.

  • پترن‌های گرافیکی

به بنر‌های تبلیغاتی برند‌ها دقت کنید که چگونه از کنار هم قرار گرفتن لوگو، پالت رنگی، تایپوگرافی و سبک تصویرسازی به وجود آمده اند. به ترکیب همه ی موارد گفته شده برای ایجاد یک محتوای تصویری مانند بنر، وبسایت، لندینگ پیج‌ها، پست‌های شبکه‌های مجازی و… ایجاد پترن گرافیکی گفته می‌شود.
تصاویر، ترکیب های مختلف و پالت های رنگی را که با ماهیت برند همخوانی دارد جمع آوری کنید و از ایده های جدید برای ایجاد پترن گرافیکی متفاوت نترسید. با استفاده از نرم افزارهای طراحی گرافیکی مانند Adobe Illustrator یا Photoshop، شروع به ایجاد الگو بر اساس طرح های خود کنید. بهترین پترن گرافیکی طراحی شده را انتخاب کنید و هرگونه تنظیمات یا اصلاحات لازم را برای افزایش تأثیر بصری آن انجام دهید. سپس پترن نهایی را در دارایی های برند مختلف مانند بسته بندی، طراحی وب سایت، گرافیک رسانه های اجتماعی یا مواد چاپی، اعمال کنید.
به یاد داشته باشید، ایجاد الگوی گرافیکی برای یک برند یک فرآیند خلاقانه است که نیاز به آزمایش و تکرار دارد. همکاری با ذینفعان برند و جمع آوری بازخورد در طول فرآیند طراحی برای اطمینان از اینکه الگوی نهایی دقیقاً هویت برند را نشان می دهد، مهم است.

پترن گرافیکی برند

جمع بندی

هویت بصری برند یک جنبه حیاتی از هر کسب و کار موفق است. این بخش بصری برند شما است که ارزش ها، شخصیت و پیام‌های برندتان را به مخاطبان هدف شما منتقل می کند. با سرمایه گذاری بر روی یک هویت برند بصری قوی، می توانید خود را از رقبا متمایز کنید، توجه مخاطبان خود را به خود جلب کنید و یک تصویر برند قوی بسازید. بنابراین درباره ی قدرت هویت بصری برند برای هدایت کسب و کاری موفق و ایجاد تأثیر پایدار در بازار تردید نکنید.

بیشتر

پست جدید

کامیونیتی

پشت صحنه دنیای مد - فشن بک استیج - The Fashion's Backstage - logo لوگو

بک‌استیج - پشت صحنه دنیای مد

بک‌استیج فضاییست (نه تنها) ویژه عاشقان دنیای مد، (بلکه) فضاییست که در آن خالقان محتوا و متخصصان صنعت فشن با مخاطبان خود ارتباط می‌گیرند و روابط معنادار شکل می‌دهند. 

در بک‌استیج (پشت صحنه) هرآنچه که پشت صحنه دنیای مد اتفاق می‌افتد را بررسی می‌کنیم، ایده‌هایی برای توسعه کسب و کارها را مرور می‌کنیم و پا به پای هم در دنیای کسب و کار مد پیش می‌رویم.

مطالب ما را پی بگیرید

از جدیدترین اخبار مطلع شوید

دسته‌بندی‌های مقالات

کسب و کار مد
بازاریابی مد
برندسازی مد
تکنولوژی مد
پایداری در مد
طراحی لباس
فشن استایلینگ
خرده فروشی مد

ارتباط با ما

تهران، ده ونک، مرکز نوآوری دانشگاه الزهرا، طبق اول

تلفن:‌ ۸۰۰۶ ۰۷۶ – ۰۹۰۵

ایمیل: info[at]backstage[dot]fashion

طراحی شده با ❤️ توسط فشن‌ورس دی‌ام © ۲۰۲۲ | حمایت شده توسط مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه الزهرا

▼ لینک‌های مفید
پشت صحنه دنیای مد - فشن بک استیج - The Fashion's Backstage - logo لوگو

بلاگ تخصصی بک‌استیج

بک‌استیج فضاییست (نه تنها) ویژه عاشقان دنیای مد، (بلکه) فضاییست که در آن خالقان محتوا و متخصصان صنعت فشن با مخاطبان خود ارتباط می‌گیرند و روابط معنادار شکل می‌دهند. 

در بک‌استیج (پشت صحنه) هرآنچه که پشت صحنه دنیای مد اتفاق می‌افتد را بررسی می‌کنیم، ایده‌هایی برای توسعه کسب و کارها را مرور می‌کنیم و پا به پای هم در دنیای کسب و کار مد پیش می‌رویم.

دسته‌بندی‌های مقالات

کسب و کار مد
بازاریابی مد
برندسازی مد
تکنولوژی مد

پایداری در مد
طراحی لباس
فشن استایلینگ
خرده فروشی مد

مطالب ما را پی بگیرید

از جدیدترین اخبار مطلع شوید

ارتباط با ما

تهران، ده ونک، مرکز نوآوری دانشگاه الزهرا، طبق اول

تلفن:‌ ۸۰۰۶ ۰۷۶ – ۰۹۰۵

ایمیل: info[at]backstage[dot]fashion

طراحی شده با ❤️ توسط فشن‌ورس دی‌ام© از سال ۲۰۲۲ | حمایت شده توسط مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه الزهرا