لوگوی پشت صحنه دنیای مد - The fashion's Backstage - بلاگ تخصصی کسب و کار مد
ورود / عضویت
ClosePlease login

No account yet? Register

رازهای پشت صحنه‌ی انتخاب لباس سلبریتی‌ها در اسکار

فهرست مطالب

مراسم اسکار 2023 به‌تازگی برگزار شد و می‌توان گفت همه‌ی ما به‌عنوان علاقه‌مندان دنیای فشن، تصاویر سلبریتی‌ها را روی فرش قرمز این مراسم، دنبال کرده‌ایم. اسکار یکی از بزرگ‌ترین مراسم اهدای جوایز، در حوزه‌ی سینما است؛ اما یکی از پرطرفدارترین موضوعات این مراسم، دیدن لباس‌هایی است که سلبریتی‌ها برای ورود به مراسم و مهمانی پس از آن، انتخاب می‌کنند.
هر سال پس از مراسم اسکار، لباس‌ها، هدف طراحی آن‌ها و پیامی که برای مخاطبان فشن دارند، سوژه‌ی اصلی جستجوگران دنیای فشن و استایل است. با این‌حال کم‌تر علاقه‌مندانی هستند که به سراغ پشت صحنه‌ی فرآیند آماده شدن برای این مراسم می‌روند. اما اگر می‌خواهید با تمام مراحل آماده شدن سلبریتی‌ها برای مراسم اسکار آشنا شوید، این مقاله را به دقت دنبال کنید.

این مطلب در دسته بندی استایلینگ و در وبسایت بک استیج - پشت صحنه دنیای مد نوشته شده. با ما همراه باشید.

فرایند آماده شدن یک سلبریتی برای مراسم اسکار

توجه داشته باشید که این فقط لباس نیست که باید آماده شود. هفته‌ها قبل از مراسم اسکار، علاوه‌بر تیم استایلیست‌ها که شروع به آماده کردن لباس و همه‌ی متعلقات آن می‌کنند، تیمی از برترین آرایشگرها نیز برای اجرای بهترین میکاپ و مدل مو تلاش می‌کنند. متخصصان تغذیه و تناسب‌اندام، عموماً به لاغرشدن سلبریتی کمک می‌کنند تا مطمئن شوند اندام او برای مراسم، در متناسب‌ترین حالت خود قرار می‌گیرد. هم‌چنین ورزش منظم و طبق برنامه، برای رسیدن به این تناسب‌ اندام ضروری است. متخصص‌های پوست مراقبت‌های پوستی را انجام می‌دهند و در صورت نیاز برای بوتاکس، فیلر و یا سایر خدمات زیبایی اقدام می‌کنند. در نظر داشته باشید که تمامی این مراحل می‌تواند از 1 تا 3 ماه قبل از مراسم اسکار، آغاز شود.

عوامل مؤثر در انتخاب لباس

انتخاب لباس برای یک سلبریتی در مراسم اسکار، به میزان بسیار زیادی به هر فرد و ارتباط او با یک طراح یا یک برند خاص وابسته است. مسئله‌ی مهم دیگر، نقش سلبریتی در مراسم اسکار است. برای مثال بسیاری از برندها تا زمانی که نامزدان جوایز اعلام شوند، تصمیم‌شان .را برای فراهم‌کردن لباس سلبریتی‌ها، نهایی نمی‌کنند

اسکار2023

الیزابت اولسن در مراسم اسکار 2023

رابطه‌ی سلبریتی و برند

برخی از سلبریتی‌ها چهره‌ی برند خاصی هستند و پیام آن برند را به‌ خوبی منعکس می‌کنند. زمانی‌که یک سلبریتی لباسی از یک برند را می‌پوشد، تبلیغ بسیار خوبی برای این برند محسوب می‌شود؛ بنابراین برندها، با سلبریتی‌های خاصی قرارداد امضا می‌کنند. در این قرارداد مشخص می‌شود که آن سلبریتی چندمرتبه و در کدام مراسم‌ها، باید این برند مشخص را بپوشد. برای مثال همکاری Charlize Theron با Dior از این دسته است.

رابطه‌ی سلبریتی و طراح

رابطه دوستی به همراه اعتماد متقابل میان طراح و سلبریتی، می‌تواند به یک معامله‌ی دو سر برد برای هردوی آن‌ها تبدیل شود. به‌این‌صورت که سلبریتی به احترام این ارتباط، لباس‌های این طراح را در مراسم می‌پوشد. این کار یک تبلیغ عالی برای دوست طراح او به حساب می‌آید. در ازای این تبلیغ، سلبریتی یک لباس طراحی شده‌ی گران قیمت را برای مراسم، به رایگان دریافت می‌کند. هزینه‌ی این لباس‌ها حتی می‌تواند از مرز چند میلیون دلار نیز عبور کند.

آنا د آرماس درمراسم اسکار 2023

نقش سلبریتی استایلیست

زمانی‌که سلبریتی، چهره‌ی برند خاصی نباشد یا با طراح مشخصی ارتباط نداشته باشد، استایلیست او برای تهیه لباس موردنظر، می‌تواند هرکدام از فرایند‌های زیر را در پیش بگیرد.

تماس با برندها

همکاری برند با یک سلبریتی، نیازمند تایید نهایی آن برند است. همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، بسیاری از برندها، تصمیم همکاری با یک سلبریتی را تا زمان اعلام نامزدی جوایز اسکار، نهایی نمی‌کنند.

ایمیل به طراحان مد

استایلیست هم‌چنین می‌تواند توسط ایمیل با طراحان مد ارتباط برقرار کند. او از این طریق می‌تواند از تمایل یا عدم تمایل طراحان برای قرض دادن لباس، به سلبریتی مورد نظر مطلع شود. اگر طراح، لباس خاصی برای سلبریتی در نظر نداشت، استایلیست از 3 تا 15 لباس مختلف (یا بیشتر) را انتخاب می‌کند. سپس از یک خیاط کمک می‌گیرد تا لباس‌ها را متناسب اندازه‌ها و فرم بدن سلبریتی مورد نظر، اصلاح کند.

لباس سفارشی

سلبریتی‌ها ممکن است به دلایل مختلفی، در مراسم اسکار لباس‌های سفارشی بپوشند. از آن‌جا‌ که طراحان، لباس‌هایشان را در سایزهای مشخصی آماده می‌کنند، ممکن است سلبریتی‌ها نتوانند لباس دلخواهی که در سایز خودشان باشد را پیدا کنند یا از طراحان قرض بگیرند. به همین دلیل تیم استایلیست آن‌ها، به دنبال برند یا طراحی می‌گردند تا لباسی را به صورت سفارشی برای‌شان آماده کند.

از دلایل دیگر استفاده از لباس‌های سفارشی این است که سلبریتی به دنبال یک لباس منحصربه‌فرد یا جسورانه است که کاملا متناسب با ویژگی‌های بدن او طراحی شده باشد. گاهی اوقات نیز طراحان برای تهیه یک لباس سفارشی به سلبریتی پیشنهاد می‌دهند که در‌ این‌صورت طراح، هزینه‌ی هنگفتی به سلبریتی پرداخت می‌کند.

کارا دلوین در مراسم اسکار 2023

مرحله پس از انتخاب لباس برای سلبریتی

استایلیست بعد از انتخاب لباس، باید با طراحان و خانه‌های طراحی تماس بگیرد تا مطمئن شود مشتری او در شب مراسم، لباس تکراری نمی‌پوشد. هم‌چنین استایلیست، همیشه علاوه‌بر استایل اصلی، یک استایل دیگر را هم آماده می‌کند، تا در صورت مشکلات احتمالی و یا تغییر نظر لحظه‌ی آخری، سلبریتی آماده باشد.

روز مراسم

در روز مراسم، بیشتر سلبریتی‌ها در هتل نزدیک به محل برگزاری مراسم، آماده می‌شوند. لباس‌ها همان روز، یا چند روز جلوتر به دفتر استایلیست می‌رسند. در برخی مواقع، جواهرات توسط نیروهای امنیتی، تحویل داده می‌شوند. این یکی از وظایف استایلیست است که همه‌ی جزییات استایل را چک کند و مطمئن شود که همه چیز آماده است. مراحل لباس پوشیدن می‌تواند از 3 تا 12 ساعت طول بکشد.

در روز مراسم همه‌ی تیم که شامل استایلیست و دستیارانش، تیم میکاپ و آرایش مو، ناخن کار، مدیر برنامه‌ها و… است، جمع می‌شوند تا مطمئن شوند همه چیز درست پیش می‌رود. زمان رسیدن هر سلبریتی به فرش قرمز مراسم، متفاوت است و نیاز نیست که همه به صورت هم‌زمان آماده باشند. استایلیست می‌تواند کارهای اصلی هر مشتری را انجام دهد و سایر مراحل را به دستیارانش بسپارد. بنابراین استایلیست‌ها به همراه تیم‌شان می‌توانند در هر مراسم چند مشتری داشته باشند.

اسکار 2023

ملاله یوسف زی در مراسم اسکار 2023

لباس‌های مراسم اسکار چه می‌شوند؟

هزینه‌ی آماده کردن اغلب این لباس‌ها با طراح یا یک برند است. به همین دلیل علی‌رغم این‌که لباس برای یک سلبریتی خاص آماده می‌شود، باید حداکثر تا 48 ساعت پس از مراسم به طراح یا برند مورد نظر بازگردانده شود. اما گاهی هم طراح این لباس را به سلبریتی هدیه می‌دهد.

پس از مراسم، برندهای معروف و بزرگ، لباس‌های با ارزش و نمادین خود را نگه‌داری می‌کنند . این لباس‌ها می‌توانند به نمایشگاه‌های مد انتقال داده شوند یا به قیمت‌های بسیار بالا، فروخته شوند. برای مثال لباس آدری هپبورن از برند Givenchy، به قیمت 130هزار دلار فروخته شد. برندهای کوچک‌ترهم لباس‌های خود را نگه می‌دارند و آن‌ها را به افراد معمولی یا دیگر سلبریتی‌ها اجاره می‌دهند.

جسیکا چستن در مراسم اسکار 2023

در نهایت…

پس از مراسم اسکار، ما با نگاه به ظاهر هر کدام از سلبریتی‌ها، با خودمان فکر می‌کنیم که چگونه می‌توان انقدر زیبا به نظر رسید. در صورتی‌که ما در این مقاله، تنها شاهد گوشه‌ای از تلاش چند ماهه‌ی یک تیم بزرگ برای ایجاد ظاهری بی‌نقص بودیم. این افراد بدون شک زیبا هستند، اما بی‌نقص و کامل نیستند. برای ما بهتر است که از دیدن این تصاویر بی‌نقص در شبکه‌های اجتماعی لذت ببریم، اما زندگی خودمان را از این قاب قضاوت نکنیم. این را باور داشته‌باشیم که پذیرش نقص‌هایمان نوعی بی‌نقصی است.

 

منابع:

https://www.vogue.fr/

https://brightside.me/

https://globalnews

http://pagesix.com 

http://huffpost.com

http://independent.co.uk

 

بیشتر

پست جدید

کامیونیتی

پشت صحنه دنیای مد - فشن بک استیج - The Fashion's Backstage - logo لوگو

بک‌استیج - پشت صحنه دنیای مد

بک‌استیج فضاییست (نه تنها) ویژه عاشقان دنیای مد، (بلکه) فضاییست که در آن خالقان محتوا و متخصصان صنعت فشن با مخاطبان خود ارتباط می‌گیرند و روابط معنادار شکل می‌دهند. 

در بک‌استیج (پشت صحنه) هرآنچه که پشت صحنه دنیای مد اتفاق می‌افتد را بررسی می‌کنیم، ایده‌هایی برای توسعه کسب و کارها را مرور می‌کنیم و پا به پای هم در دنیای کسب و کار مد پیش می‌رویم.

مطالب ما را پی بگیرید

از جدیدترین اخبار مطلع شوید

دسته‌بندی‌های مقالات

کسب و کار مد
بازاریابی مد
برندسازی مد
تکنولوژی مد
پایداری در مد
طراحی لباس
فشن استایلینگ
خرده فروشی مد

ارتباط با ما

تهران، ده ونک، مرکز نوآوری دانشگاه الزهرا، طبق اول

تلفن:‌ ۸۰۰۶ ۰۷۶ – ۰۹۰۵

ایمیل: info[at]backstage[dot]fashion

طراحی شده با ❤️ توسط فشن‌ورس دی‌ام © ۲۰۲۲ | حمایت شده توسط مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه الزهرا

▼ لینک‌های مفید
پشت صحنه دنیای مد - فشن بک استیج - The Fashion's Backstage - logo لوگو

بلاگ تخصصی بک‌استیج

بک‌استیج فضاییست (نه تنها) ویژه عاشقان دنیای مد، (بلکه) فضاییست که در آن خالقان محتوا و متخصصان صنعت فشن با مخاطبان خود ارتباط می‌گیرند و روابط معنادار شکل می‌دهند. 

در بک‌استیج (پشت صحنه) هرآنچه که پشت صحنه دنیای مد اتفاق می‌افتد را بررسی می‌کنیم، ایده‌هایی برای توسعه کسب و کارها را مرور می‌کنیم و پا به پای هم در دنیای کسب و کار مد پیش می‌رویم.

دسته‌بندی‌های مقالات

کسب و کار مد
بازاریابی مد
برندسازی مد
تکنولوژی مد

پایداری در مد
طراحی لباس
فشن استایلینگ
خرده فروشی مد

مطالب ما را پی بگیرید

از جدیدترین اخبار مطلع شوید

ارتباط با ما

تهران، ده ونک، مرکز نوآوری دانشگاه الزهرا، طبق اول

تلفن:‌ ۸۰۰۶ ۰۷۶ – ۰۹۰۵

ایمیل: info[at]backstage[dot]fashion

طراحی شده با ❤️ توسط فشن‌ورس دی‌ام© از سال ۲۰۲۲ | حمایت شده توسط مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه الزهرا